ל-5000 משפחות בחולון אין אפילו בית כנסת אחד

    אבי יעקב 3 Comment on ל-5000 משפחות בחולון אין אפילו בית כנסת אחד
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קרוב לעשרים שנה חלפו מאז הקמתה של שכונת קריית איילון המכונה ח-300 בחולון. במשך השנים הללו לא נבנה בה אף לא בית כנסת או מקווה אחד עבור תושבי השכונה. השכונה משתרעת ע"פ שטח של יותר מ-1,300 דונם, עליה מתגוררים קרוב ל-5,000 משפחות. כך עולה מתחקיר שקיים כתב מגזין "מקדש מעט".

    ע"פ התחקיר, תושבי השכונה שהתראיינו לכתבה מספרים: "לא יכול להיות שבשכונה יש מוזיאונים, בתי ספר, גני ילדים, קניון ומרכז מסחרי נוסף, גינות ושטחים ציבוריים, אבל אין אפילו בית כנסת ומקווה אחד בכל השכונה".

    גם יצחק מערבי, מזכ"ל המועצה הדתית של חולון, בעצמו תושב השכונה מספר: "אני הולך כל שבת מרחק של עשרים דקות לפחות לבית הכנסת של רב העיר הרב אברהם יוסף בשכונת נאות שושנים".

    מה עושים המתפללים? מוצאים פתרונות. מערבי מסביר: "יש היום בשכונה שבעה או שמונה בתי כנסת שממוקמים בבתים פרטיים. במרתפים, בעיקר בווילות. על חלקם משלמים המתפללים שכירות של 4,000 שקל בחודש! חוץ מזה יש גם מניין בבית ספר של החינוך העצמאי שנמצא במקום. גם שם משלמים לבית הספר תמורת הזכות להשתמש במקום".

    אז מה קורה כאן? מדוע אין בית כנסת בשכונה ואם בישראל ואיך זה שקרוב לשני עשורים מאז הוקמה, לא נבנה בה אף לא צריף בית כנסת אחד לרפואה?

    רבה האשכנזי של חולון, הרב יוחנן גור אריה, שהתראיין לכתבה מספר: "מדובר בסיפור מאוד עצוב". כשאנו שואלים מה עושים אלפי מתפללים בשכונה והיכן הם מוצאים פתרון לבעייתם, מספר הרב כי הם מתפללים בשכונות הסמוכות כולל השכונה שלו. כאשר עולה עניין המקווה, אפשר לחוש את הכאב בקולו של הרב. "בכלל יש בעיה של מקוואות בעיר. לגברים זו בעיה גדולה אבל במקרה של קריית איילון, אין שום פתרון".

    מה אתם פועלים בעניין?
    "דיברתי עם ראש העיר המון פעמים", מספר הרב גור-אריה. "ראש העיר מוטי ששון אומר שיש התנגדויות של תושבים להקמת בית כנסת".

    המעניין הוא שהעירייה הקצתה קרקע לבתי כנסת בשכונה. אחד גדול לספרדים, שיכלול מאות מקומות ישיבה ואחד קטן יותר לאשכנזים (חב"ד) שיכלול כמה עשרות מקומות.

    מה מעכב אתכם לממש את ההקצאה?
    מערבי: "אם אנחנו בונים יש התנגדויות. אם העירייה בונה אף אחד לא יתנגד והעירייה לא רוצה לבנות".

    מלשכת סגן ראש העיר חולון מטעם ש"ס חיים זברלו נמסר כי הוא גייס הקצאת שטח לבית הכנסת ואף השיג תקציב לשם כך מהמועצה הדתית. לדבריו, הנושא אף אושר לפני זמן רב במועצת העיר, אולם התנגדויות עזות של תושבים ועתירות שהוגשו לבית המשפט, מעכבות את בניית בית הכנסת בשכונה.

    התחקיר המלא מתפרסם בגיליון 59 של מגזין "מקדש מעט".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      יש מספיק בתי כנסת מסביב לשכונה וכולם במרחק הליכה כך שאני באמת לא רואה צורך להוסיף עוד, מה גם שהרי כל עדה רוצה בית כנסת משלה, כך שיהיה צריך להוסיף עוד לפחות 10 בתי כנסת.

    2. 2

      ראש העיר –חברי ש"ס —והרב הראשי —הרבנות הראשית בים שכחו שיש יהודים בשכונה הבנויה 15 שנה ומונה 15000 תושבים —ועשו לכם מקדש ושכנתי בתוככם —אנחנו התושבים במשך כל השנים נלחמנו בכל שביכולתינו התיקשורת –העיתונות—בקשות לרשיות והסחבת 15 שנה זילזלו בנו —–כולם כולם יעמדו בדין בפני הקדוש ברוך הוא–ממחרביך וממהרסיך ממך יצאו כל שכונה חובה כמה בתי כנסת ב ח' 300 אין אפילו אחד

    3. 1

      לא כל 100 מטר ולא עבור כל זרם צריך להקים בית כנסת. ובשכונה המדוברת אין אלפי מתפללים, אולי בחגי תשרי יש ביקוש ובשביל כמה ערבי חג לא צריך להקים מבנה שלם.

      זו דעתי ואני מכבד את כל מתנגדי , אהבת חינם לכולכם.